Online Only
Ryka

Women's Devotion Plus 2 Medium/Wide Walking Shoe

$99.99

or 4 payments of $26.00 with Zip - Buy now pay later.
Price may vary based on color
Enjoy $10 OFF Today*
on your first purchase with the FAMOUSLY YOU REWARDS® Credit Card at time of account opening. Learn More
[Product Data Is Missing. Add Product Detail Data rendering to the top of the page.]
ColorNavy Blazer
  • Black Mutli
  • Navy Blue
  • Vapor Grey
  • Navy/Teal
  • Blue Reef
  • Blue Valor
  • Black/Purple/Blue
  • Black Rose
  • Navy Blazer
  • Black/Berry
  • Quiet Grey
  • Please select a SizePlease select a Width

    EGift Cards can only be sent to one recipient per denomination per transaction.

    Delivery Method:
    Please select a Delivery Method
    Most arriving in 4-7 business days, current carrier delays may extend time.

    Select Pickup Store

    Only 1 Pickup Location per order

    Use my current location
    ITEM DETAILS
    Style #86019

    A fresh update to the Devotion Plus, the colorful Devotion Plus 2 walking shoe from Ryka features a stylish gradient print and technology to support your every step.

    • Breathable mesh upper with seamless and supportive synthetic overlays in a walking shoe style with a round toe
    • Four-way gradient print creates visual interest
    • Lace-up front
    • Lycra-lined tongue and comfort collar with built-in cushion
    • Smooth lining, cushioning insole with Anatomical Precise-Return(TM) footbed
    • Lightweight molded EVA midsole features a full-length RE-ZORB® platform
    • External pod network between midsole and outsole
    • Full-length internal insert
    • Eight-piece radiused skeletal rubber outsole works simultaneously with the RE-ZORB® midsole and cobblestone engineering
    • Available in Medium and Wide widths
    RECOMMENDED FOR YOU
    1 of 1 products

    Reviews

    1–8 of 663 Reviews  

    Active Filters

    1. 1 out of 5 stars.

      The design part peeled off in less than 2wks

      The clear plastic part of the design is peeling away in less than a couple weeks after purchasing them. I ordered them in the beginning of September and it’s the last week of September right now. I haven’t even really taken them out on an actual walk yet.

      • Recommends this product
      • No
      Originally posted on ryka.com
      1. Response from Ryka:

        We're really sorry to learn this is happening to your Ryka Devotion Plus 2 Walking Shoe. If you believe your shoes are defective, you have the option to return them to our warehouse for inspection. Please note that we do not offer repair services or replacements parts and we do not guarantee refunds, as our warehouse makes the final determination.

        We request that you send your shoes to the following address:

        Ryka Nushoe
        8534 Siempre Viva Dr.
        San Diego, CA 92154

        Please print a Defective Product Return Form from the page below and follow the return instructions. We are unable to offer exchanges for defective product returns. All returns will be subject to refund only. Note: We recommend using a traceable shipping service (UPS or insured U.S. Mail). We are not responsible for lost packages.

        https://www.ryka.com/help/faq?icid=Footer_Help_FAQ

    2. 5 out of 5 stars.

      Wow, great comfort!

      I was looking especially for an army green or black comfort shoe. (Lol yes ladies care about the color too ) but I wasn't going to buy just any shoe in the colors mentioned. Comfort #1, fit #2, support #3. This Ryka Devotion 2 plus checked all 4 boxes. I am also suffering through unknown foot/ankle pain right now, but I was amazed how therapeutic this shoe felt while wearing. Love these Ryka shoes. I'll buy more!! Please Ryka don't ever discontinue this style!!!!

      Originally posted on ryka.com
    3. 1 out of 5 stars.

      Poorly made

      I wore these shoes twice and both pair started falling apart.

      • Recommends this product
      • No
      Originally posted on ryka.com
      1. Response from Ryka:

        We're very sorry to learn this is happening to your Devotion Plus 2 shoes. If you believe your shoes are defective, you have the option to return them to our warehouse for inspection. Please note that we do not offer repair services or replacements parts and we do not guarantee refunds, as our warehouse makes the final determination.

        We request that you send your shoes to the following address:

        Ryka Nushoe
        8534 Siempre Viva Dr.
        San Diego, CA 92154

        Please print a Defective Product Return Form and follow return instructions. We are unable to offer exchanges for defective product returns. All returns will be subject to refund only. Note: We recommend using a traceable shipping service (UPS or insured U.S. Mail). We are not responsible for lost packages.

        We hope this information is helpful.

    4. 2 out of 5 stars.

      Not supportive

      I bought these a few weeks ago and I feel like even the medium is too wide for my feet. I work 10 hour shifts at an ER Vet hospital and my feet hurt after an hour in these. I was really hopeful it would help my heal pain but in fact it worse than my old shoes. I’m really disappointed, the fit just seems wide.

      • Recommends this product
      • No
      Originally posted on ryka.com
      1. Response from Ryka:

        We are very sorry to learn that your Devotion Plus 2 shoes were so uncomfortable. We understand how disappointing that is. You have 30 days from the purchase date to return any unworn shoes. To print or email a prepaid Fed Ex return label and packing slip, please visit:

        https://www.ryka.com/help/returns?icid=Footer_Help_Returns

        Re-package your shoes in the original brand box, include the packing slip inside, and tape the shipping label to the outside of the box. If you have more than one item, each package should have a unique tracking label.

        We recommend visiting a FedEx location instead of a drop box as that may delay your delivery. To find the nearest location, visit http://www.fedex.com/locate/.

        Unfortunately, our warehouse is not set up for exchanges, only returns. If you would still like the shoes in a different size or color, a new order would have to be placed.

        We hope this information is helpful!

    5. 5 out of 5 stars.

      I love my Rykas

      Ryka is great and comfortable. I have a huge bunion on my right foot plus I had bones removed and my foot resectioned because of bones pushing through to the ground so some had to be removed. I have orthotic inserts to wear too and they take up a lot of room. I buy wide because of the big bunion and I am able to walk comfortably in these shoes. And they are attractive. It's hard to find good looks and comfort together in a shoe for people with problem feet. I have a few pairs of Rykas.

      • Recommends this product
      • Yes
      Originally posted on ryka.com
    6. 4 out of 5 stars.

      Serious walker shoe

      These are well padded and structured shoes for the serious walker. While I ordered a medium width I found these wider than my previous Ryka shoes and had to tighten the laces very tightly to achieve forefoot stability, the only reason this is not a 5 star review. They run true to length size .

      • Recommends this product
      • Yes
      Originally posted on ryka.com
    7. 1 out of 5 stars.

      I need a narrow!

      I need a real narrow not a lace-it-tighter. I tried on the 7 in a store but it felt short so I ordered the 7.5. Its way too long and too big all around.

      Originally posted on ryka.com
      1. Response from Ryka:

        We're very sorry that the Devotion Plus 2 Walking Shoe didn't fit as you'd hoped! We don't currently offer any of our styles in a narrow width. We apologize for any disappointment this causes and have forwarded your request to the appropriate team for consideration. If you need help with a return, please call our Consumer Care Department at 1-888-295-8864. The Call Center hours of operation are Monday-Friday 9:00a.m.-6:00p.m. and Saturday 10:00a.m.-5:00p.m. CST. We hope to be able to serve your future footwear needs!

    8. 5 out of 5 stars.

      Cute & Comfy!

      I really like these walking shoes! Love the slightly iridescent toe and comfy toe box, isn't too narrow.

      • Recommends this product
      • Yes
      Originally posted on ryka.com
    1–8 of 663 Reviews  
    mgctlbxN$MZP mgctlbxV$5.1.13 mgctlbxL$C